De app in de praktijk

Persoonlijke gegevens

Hoe pas ik mijn e-mail adres aan?


  • U klikt rechtsboven en u klikt op profiel.
  • Vervolgens klikt u uw gegevens aan en kunt u ze wijzigen




Federatiekaart verloren?


Via de app onder federatiekaart kunt u uw digitale federatiekaart terugvinden
OPMERKING: Laat het verlies van uw kaart zo snel mogelijk weten aan uw homeclub. Zij vragen een nieuwe kaart aan voor u.




Kan ik rechtstreeks aansluiten bij de federatie?


Neen, dit kan niet. In België dien je je lid te maken van een golfclub om gefedereerd te zijn. Er zijn echter heel wat clubs die op jouw doelgroep inspelen. Je kan je immers al registreren als lid bij verschillende clubs aan voordelige tarieven (kaart en hcp-registratie inbegrepen). Je kan de contactgegevens van onze golfclubs terugvinden via deze link.





Handicap

Mijn handicap is niet aangepast na de laatste wedstrijd?


De organisatie (voornamelijk golfclubs) zorgt voor de verwerking van de wedstrijden. De aanpassing van uw handicap is een gevolg van het volledig verwerken van de wedstrijd. Neem in dit geval contact op met de organisator van de wedstrijd.




Is het mogelijk om een scorekaart in te leveren die in aanmerking komt voor een handicapwijziging?


Elke golfclub heeft de bevoegdheid over handicapping. Het aanvaarden of niet aanvaarden zal worden bepaald door het handicapcomité van de golfclub. Contacteer uw homeclub. U kan bij uw club informeren of ze werken met de digitale EDS scorekaart




Hoe ziet men in het buitenland mijn actuele handicap?


Er zijn 2 mogelijkheden:

  1. Ofwel toon je de digitale versie van de federatiekaart in de gratis BEgolf-app.
  2. Ofwel surft de club waar je wenst te spelen naar www.golfbelgium.be Hier dient de club je federaal nummer en geboortedatum in te geven, waarna jouw actuele status verschijnt.





Aanmelden

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?


  • Volg de instructies via deze link
  • Wat heeft u nodig? Uw federaal nummer, voornaam, naam, geboortedatum en uw e-mail adres. Vul de gegevens in en u ontvangt via e-mail een nieuw paswoord.




Hoe pas ik mijn wachtwoord aan?


Ga hiervoor naar de instellingen (rechtsboven), scroll naar beneden en kunt hier uw paswoord aanpassen.




Hoe log ik in?


  • Aan de hand van uw federatienummer en wachtwoord kunt u zich aanmelden.
  • Gelieve uw club te contacteren als u geen federatienummer of wachtwoord heeft.




Kan ik van account wisselen?


Ja, u kan door middel van uzelf uit te loggen, inloggen met een ander federatienummer met bijhorend paswoord. U kan eveneens uw app installeren op meerdere toestellen




Ik kan niet inloggen?


Dit kan zijn door:

  1. U heeft geen internet verbinding. Controleer uw verbinding
  2. U heeft geen juiste combinatie ingegeven (federatienummer en wachtwoord)
  3. U heeft geen account dat geactiveerd is. Contacteer uw homeclub.




Installeren?


Klik hier voor de app te openen.

  • U kunt aanmelden met uw federatienummer en wachtwoord
  • U bent nu in de nieuwe omgeving, maar de app is nog niet toegevoegd aan het startscherm
  • Onder uw naam staat er een kader met meer informatie, lees dit aandachtig
  • Aan de hand van uw type browser, waarmee u zich heeft aangemeld, kunt u de app toevoegen aan het startscherm
Let op: De nieuwe app is niet beschikbaar in de Apple of Google Play store. Via de link hierboven kun je de app toevoegen aan je startscherm. Hieronder (filmpje) laten we je zien hoe je dit doet voor iPhone gebruikers:





Kalender

Ik kan mij niet inschrijven voor een wedstrijd?


Voor sommige wedstrijden worden er bepaalde criteria vastgesteld. bv. een dameswedstrijd is enkel toegankelijk voor dames. Ander voorbeelden van restricties kunnen zijn:

  • handicap
  • leeftijd
  • type lidmaatschap
  • uw lidmaatschap is niet meer geldig
Indien u overtuigd bent dat u wel zou kunnen meedoen, richt u tot de organisator van de wedstrijden.




Ik kan mijn starttijd niet terugvinden?


Uw starttijd kunt u terugvinden onder "uw info" of u gaat naar de "kalender" u selecteert uw wedstrijden en klikt daar het pijltje (uiterst rechts) aan. U zal een detail van de wedstrijd krijgen, waar u de startlijst kunt zien.




Ik kan de resultaten niet terugvinden?


De resultaten kunt u terugvinden onder de "kalender" u selecteert uw wedstrijd, u klikt daar het de resultaten aan. U zal een detail van de wedstrijd krijgen, waar u de resultatenlijst kunt zien.




Ik kan de inschrijvingslijst niet terugvinden?


De inschrijvingslijst kunt u terugvinden onder "kalender" en selecteert uw wedstrijd, u klikt daar op de "mannetjes". U zal een detail van de wedstrijd krijgen, waar u de inschrijvingslijst kunt zien.




Kan ik mij inschrijven voor wedstrijden bij Golf Vlaanderen?


Ga naar kalender en kijk in de rechterzijde naar Golf Vlaanderen. Duid dit aan en u kunt de wedstrijden zien.




Kan ik een competitie meespelen in een andere club?


Ja, u gaat hiervoor naar kalender en u geeft aan de rechterzijde aan "andere clubs/organisaties".




Kan ik mij annuleren voor een competitie?


Ja, u gaat hiervoor naar 'uw reservaties', kijk onder uw wedstrijden en klik annuleren aan. U zal gevraagd worden; "Bent u zeker dat u zich wil uitschrijven?" Klik op ok en u bent uitgeschreven. In sommige gevallen wanneer er een betaling is gekoppeld zal u zich niet zelf kunnen uitschrijven, contacteer de club.









Afstanden & Scorekaart

Kan ik de scorekaart wijzigen?


Ja, via Ronde info kunt u dit wijzigen




Kan ik een speler toevoegen aan mijn scorekaart?


Ja, ga naar RONDE INFO en vervolges spelers en u kan spelers toevoegen




Ik zie geen afstanden op de scorekaart?


De reden hiervoor kan te maken hebben met:

  • U heeft geen internet verbinding
  • U heeft geen toegang verleend om de afstanden te bepalen
  • De club heeft voor deze specifieke baan geen afstanden ingesteld
  • Er zijn geen locaties bepaald door de club.
Contacteer uw club voor meer info




Kan ik de TEE van waar ik speel, wijzigen?


Ja, u gaat hiervoor naar RONDE INFO, ga naar spelers en u kan daar de TEE wijzigen




Hoe kan ik een digitale scorekaart maken?


Klik op de knop 'scorekaart'. U kan hier een scorekaart aanmaken. Er zal dan een scorekaart worden gegeven van uw homeclub.





Teetime reserveren

Hoe reserveer ik een teetime?


U gaat naar de knop Teetiem of Boek een Greenfee:

  1. Selecteer een gewenste datum en klik op zoeken.
  2. Vervolgens selecteert u een tijdstip.
  3. Kijk naar de beschikbare plaatsen en klik op het groene knopje.
  4. Selecteer het aantal gewenste plaatsen. Voeg spelers toe (klik op het paarse knopje)
  5. klik op volgende, uw inschrijving zal worden bevestigd of u zal een overzicht krijgen van de kosten.
  6. Reservatie voltooien




Hoe reserveer ik een teetime in een andere club?


U gaat naar de knop reservatie, u krijgt hier een keuzemenu waarbij standaard uw homeclub zal zijn aangegeven, selecteer alle clubs, u krijgt een overzicht van alle clubs waar u een reservatie kan maken.

  1. Selecteer een gewenste datum en klik op zoeken.
  2. Vervolgens selecteert u een tijdstip.
  3. Kijk naar de beschikbare plaatsen en klik op het groene knopje.
  4. Selecteer het aantal gewenste plaatsen. Voeg spelers toe (klik op het paarse knopje)
  5. klik op volgende, uw inschrijving zal worden bevestigd of u zal een overzicht krijgen van de kosten.
  6. Reservatie voltooien




Men vraagt mij om een betaling te doen voor een teetime. Moet ik dit doen?


Een aantal clubs werken met een betalingsplatform gekoppeld aan het reservatiesysteem. Dit is afhankelijk van club tot club. U kan de betaling uitvoeren als volgt:

  • Volg de instructies op uw scherm voeg eventueel spelers toe.
  • Er zal een greenfeeberekening worden weergeven
  • Voer de betaling uit via uw telefoon.
  • U ontvangt een bevesteging van uw betaling en teetime
  • TIP: Wanneer u een bankapp heeft waarmee u aankopen kan doen online, kunt u deze app ook gebruiken. U zal dit te zien krijgen tijdens uw reservatieproces.





Golf Barometer

Hoe worden de leaderboards samengesteld?


Wanneer u deelneemt aan wedstrijden die worden beheerd in i-Golf, worden de bruto scores ingegeven en bijgehouden. Op basis van deze scores kunnen we verschillende rankings creëren:

  • Hole-in-one
  • Eagle
  • Birdie
  • Par
U zal een ranking zien wanneer u daadwerkelijk scores heeft gespeeld en die in i-golf verwerkt zijn.




Ik heb een score (par, birdie, eagle of hole-in-one) gespeeld maar ik zie deze niet in het leaderboard. Hoe kan dit?


De lijsten worden elke avond berekend en zijn pas zichtbaar de dag na de gespeelde wedstrijd.

  • Indien de organisatie van de wedstrijd (in vele gevallen is dat uw golfclub), de competitie niet volledig afwerkt, kan dit de aanleiding zijn waardoor u het niet ziet.
  • De score is niet geregistreerd in een i-golf beheerde competitie




Ik zie niet iedereen van mijn club in de ranking staan, hoe kan dit?


De rankings worden weergegeven volgens uw handicapcategorie. Dit om uw prestaties te vergelijken met golfers die hetzelfde niveau hebben.




Hoe verdien ik badges?


De badges zijn een beloning voor uw sportieve prestaties.

  • Het overzicht houdt een percentage bij van het aantal behaalde badges in één kalenderjaar.
  • De overige badges zijn individueel te behalen op basis van een geleverde prestatie
  • In het begin van het jaar start iedere golfspeler met een neutrale badge
  • Betrachting is zoveel mogelijk badges halen. Men begint bij neutraal, dan brons, zilver en uiteindelijk goud
  • Voor iedere handicapcategorie is het behalen van een badge anders ingedeeld. Een speler met handicap 0 zal sneller en meer PAR's spelen dan iemand met handicap 36.




Wat is test jezelf?


Er zijn drie oefeningen voorzien op de drie verschillende onderdelen van het golfspel. De golfspeler kan vervolgens registreren, hoeveel keer het lukt.

  • Lange slagen
  • Korte slagen
  • Putten





Online betalen & BE-money

i-Golf of de app vragen mij om een online betaling uit te voeren, is dit veilig?


Alle online betalingen en transacties worden beheerd door Ingenico, die een veilige en efficienten betaling waarborgen.




Ik kan mij niet inschrijven, tenzij ik een online betaling uitvoer.


Indien u wordt doorverwezen naar een betaalpagina, dan vraagt de club u de betaling uit te voeren. Dit kan zijn voor de wedstrijdfee maar dit kan ook zijn voor een greenfee of activiteit.




Met welke betaalkaarten (merken) kan ik betalen?


Via het betaalplatform van Golf Vlaanderen kan u gebruik maken van. Wij raden u aan om de bancontact app te installeren op uw smartphone of tablet.

  • Bancontact
  • KBC / CBC
  • Belfius
  • ING
  • Visa
  • MasterCard
  • Maestro




Kan ik voor mijn zoon of dochter een inschrijvging en betaling doen?


Ja dit kan, u dient zich aan te melden met het federatienummer van uw zoon of dochter en u voert vervolgens de inschrijving en betaling uit.




Wat is BE-money?


BE-money is een kredietsysteem, waarbij geld kan worden opgeladen op uw persoonlijk account (Golf Vlaanderen app / i-Golf Interactive). Met BE-money kunt u zich inschrijven voor club wedstrijden, activiteiten en lessen. Dit is afhankelijk van uw club.
Daarnaast kunt u zich inschrijven voor wedstrijden en / of activiteiten van Golf Vlaanderen.




Hoe laad ik mijn BE-money op?


U kan geld opladen via een online betaling. Hierbij laten we zien hoe u dit doet:




Hoe moet ik een online betaling doen?


Wanneer u gevraagd wordt om een betaling te doen zal u uit de app of i-Golf worden geleid naar de betaalpagina. Kies hier uw betaalkaart (middel) aan. Bij voorkeur bancontact en volg de verdere instructies. U zal na de bevestiging van uw pincode terug worden gestuurd naar de app en of i-golf.





Digitale Extra Day Score

Wat is de EDS club ranking?


Hier geven we aan per club hoeveel EDS scorekaarten zijn ingeleverd





APP_WELKOM_FULL-RGB.png